«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

«آهسته» در نگارخانه آسمان + عکس

  • کد خبر: ۲۰۸۶۹۹
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
«آهسته» در نگارخانه آسمان + عکس
آهسته، نمایشگاه گروهی متشکل از دانشجویان است که ۴۸ اثر آن با الهام از طبیعت خلق شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هنگامی که صحبت از هنر‌های زیبا می‌شود نقاشی اولین چیزی است که به ذهن انسان خطور می‌کند. این هنر از بروز احساس و عواطف می‌آید و برای رساندن پیغام و موضوعات مختلف است. این رشته پایه همه هنر‌های تصویری است که در ایران از سال ۱۳۲۸ به صورت آکادمیک تدریس شد و از اولین رشته‌های هنر بود که در ایران تاسیس شد.

افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند با سبک‌های مختلف نقاشی اعم از رئالیسم و کوبیسم آشنا می‌شوند و تاریخچه نقاشی در ایران و جهان با فلسفه هنر، روانشناسی رنگ، فیزیک نور، عکاسی، طراحی و چاپ را نیز می آموزند. بعضی از هنرمندان هستند که فارغ از سبک‌های مختلف نقاشی، به‌صورت حسی اثر خلق می‌کنند.

اکنون سراغ دانشجویانی رفتیم که به صورت حسی از طبیعت اثر خلق کرده و نمایشگاه برگزار کردند. مریضه احمدآبادی از اعضای این گروه طراحی است که درباره این نمایشگاه توضیح می‌دهد.

از شکل‌گیری تیم طراحی تا برگزاری نمایشگاه «آهسته»

«آهسته» نمایشگاه گروهی است که عوامل تیم، همه دانشجو هستند. یکی از واحد‌های دانشگاهی ما، طراحی است. بعد از مدتی تمرین، تصمیم گرفتیم به صورت حرفه‌ای‌تر تمرین کرده و آثار خود را برای نمایشگاه آماده کنیم. بعد از آماده سازی، ۴۸ آثار منتخب شدند که طراحی آن‌ها به روش‌های قلم فلزی، آب مرکب و قلم فلزی آب مرکب صورت گرفته است.

 «آهسته» نمایشگاه دانشجویی که این روزها در نگارخانه آسمان در حال برگزاری است + عکس
سبک نمایشگاه «آهسته»، حسی است

سبک این آثار، طبیعت است. ما حسی که از طبیعت می‌گرفتیم را بر روی کاغذ پیاده می‌کردیم. تمامی آثار نمایشگاه از روی موقعیت مکانی زنده طراحی شده است. برگزاری نمایشگاه بسیار هزینه‌بر است. ما برای برگزاری این نمایشگاه اسپانسری نداشتیم و تمامی هزینه‌ها بر عهده خود دانشجویان بوده است.

«آهسته» نمایشگاه دانشجویی که این روزها در نگارخانه آسمان در حال برگزاری است + عکس
دغدغه و مشکلات یک دانشجوی رشته هنر

متاسفانه در شهر مشهد از هنرمندان و دانشجویان رشته هنر حمایتی نمی‌شود. تنها کاری که می‌توانیم برای دیده شدن آثارمان بکنیم، برگزار کردن گالری است که آن هم تنها با فعالیت و تبلیغات خودمان است که می‌توانیم دیده شویم. رشته هنر، پرهزینه است و ما توقع داریم حداقل تلاش‌هایمان دیده شود.

«آهسته» نمایشگاه دانشجویی که این روزها در نگارخانه آسمان در حال برگزاری است + عکس

استقبال خوب هنردوستان از نمایشگاه «آهسته»

به عبارتی، اکثر ما نمایشگاه اولی بودیم و با همه مشکلاتی که داشتیم توقع چنین استقبالی را نداشتیم و از این روند بسیار راضی هستیم.

نمایشگاه «آهسته» از ۵ بهمن آغاز شده و تا ۱۰ بهمن ادامه دارد این نمایشگاه در نگارخانه آسمان واقع در وکیل‌آباد ۳۸ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->